
قبضہ گیریں ریاست ءَ کُجا نہ کُجا موہ بہ رسیت ، آ راجی آجوئی ءِ جُنزانی کسان کسانیں ردیاں چہ نپ چِست کنت۔ دُژمن ایردستیں راج ءِ مثبت کردانی تھا ھم منفی تک ءُ پہلو آنی در گیجگ ءِ جُھد ءَ کنت۔ تاکہ آ راجی جُنز ءَ دُنیا ءِ دیم ءَ بدنام بہ کنت ءُ دھشت گرد بہ نامینیت۔ پدا زالم ءِ ءُ ایر دست ءِ میان ءَ جنگ ءِ بُنکی راستی ھم زانگ لوٹیت۔ زوراک ءِ جنگ ، دومی راجانی مال ءُ مڈیانی لُٹ ءُ پُل ءِ جنگ اِنت۔ دومی راجانی پجار ءُ راجی حقانی پُلگ ءُ آئی ءِ راجدپتری بِستار ءَ ھتم کنگ ءُ آئی ءِ زمین ءِ سرا پہ زور قبضہ کنگ ءِ جنگ اِنت۔ زوراک ایردست ءِ راجی ھستی ءَ ھتم کنگ ءُ آئی ءِ دود ءُ ربیتاں ڈُرینگ ءُ راجی زُبان ءِ گار ءُ بیگواہ کنگ ءَ ھر وڑیں زُلم ءُ زوراکی ءِ توجیلاں کارمرز کنت۔ بلے ایر دست ءِ جنگ بدی ءِ ھلاپ ءَ نیکی ءِ جنگ اِنت۔ دروگ ءِ ھلاپ ءَ راستی ئے جنگ اِنت۔ پمیشا ایردست ءَ استمانی ءُ میان استمانی تکاں راستی ءِ بیرک دار بیئگی اِنت۔ ایردست ءِ دست ءَ ھچ چوشیں کردے سرزد مہ بیت کہ آ میان استمانی تکاں زُلم ءُ دھشت گردی ءِ درچ ءَ بئیت۔ چیاکہ ایردست ءِ جنگ وت زُلم ءُ دھشت گردی ءِ ھلاپ ءَ امن ءُ نیکی ءِ جنگ اِنت۔ راج پھازی ءُ انسان پھازی ئے جنگ اِنت۔ ایر دست ءِ زوراک ءِ ھلاپ ءَ جنگ پہ زوراک ءِ کُشگ ءِ ھاترا مہ بیت۔ بلکیں یک انسانے ءَ چہ زوراک ءِ چنگُلاں آزات کنگ ءِ ھاترا بہ بیت۔ ادا زوراک ءِ کُشگ پہ ایردست ءَ قانونی رھبندی جوڑ بیت۔ فرانز فینن گُشیت ” زوراک ءُ ایردست ءِ میان ءَ جنگ دو حیوانانی میان ءَ جنگ اِنت۔ چیاکہ یکے گوں وتی زُلم ءُ زوراکی ءُ گوں وتی بدیں کارپداں وت یک حیوانے، او دومی ئے سرا ھمنچو زُلم کنگ بیتگ کہ آ حیوانیت ءِ درچ ءَ پہ زور آرگ ءُ سر کنگ بیتگ۔ بلے زُلم ءُ زوراکی ءِ ھلاپ ءَ جنگ ءَ ایر دست زوراک ءِ ھر فردے کہ کُشیت تا گُڑا بزاں یک حیوانے مُرتگ ءُ یک مُکملیں انسانے وجود ءَ اَتکگ۔” بلے اے حیوانیت ءِ تب ایردستیں راج ءِ نفسیات ءِ بھر جوڑ مہ بیت۔ بلکیں پہ ادارکی زُلم ءُ زوراکی ءَ ھتم کنگ ءُ راج ءَ زوراک ءِ چنگلاں آجو کنگ ءِ ھاترا کارمرزگ بہ بیت۔ او اے درگت ءَ دگہ گپے ءِ ھم ھیالداری کنگی اِنت کہ دُژمن کئے اِنت؟ دُژمن راج ءِ کُجام فرد دُژمنی ئے درچ ءَ کئیت؟ اسل دُژمن ءُ عام مھلوک ءِ فرق گیشینگی اِنت۔ نو آبادکار ءُ عام رھگیر ءِ فرق گیشینگی اِنت۔ دُژمن ءِ دست ءَ کارمرز بیوکیں سلاہ بندیں سپاھی، جاسوس ءُ دُژمن قوم ءَ گوں سیادی داروکیں بیگُناھیں مھلوک ءِ فرق زانگی اِنت۔ چو نہ اِنت کہ زالم ءِ زُلمانی پژگرد ءَ ایردستیں راج ھم زُلم بہ کنت۔ ھما کار ءَ کہ زالم کنت اردستیں راج ھم بہ کنت۔ اگاں چو بہ بیت گُڑا زالم ءُ ایردست ءِ میان ءَ ھچ فرق پش نہ کپیت۔ پدا زالم وا بلاھیں قوت ءُ ٹوھیں ٹوھیں سلاھانی واھُند بیئگ ءَ ابئید آئی ءِ گورا یک شاھگانیں رسانکدرے ھم اَست ، آ وتی زرخریدیں رسانکدر (میڈیا) ئے وسیلت ءَ ایردستیں راج ءِ کسان کسانیں ردیاں ھم مزن کنت ءُ دُنیا ءِ دیم ءَ پیشداریت۔ او ھمے کسانیں کسانیں ردیاں ھم دُژمن ریاست نپ چِست کنت ءُ ایردستیں راج ءِ ھلک ءُ دمگاں بے گُناھیں مردمانی کُشگ ءَ بندات کنت۔ او پدا ھمے کرداں وتی زرخریدیں میڈیا ءِ وسیلت ءَ آزادی جُنز ءِ سرا مُشیت ءُ تاکہ آ آزاتی ءِ جُنزءَ وت ماں وتی ءُ قبائلی جنگی ئے دروشمءَ دُنیا ءِ دیم ءَ زاھر بہ کنت۔ ھمے درچ ءَ آ دُنیا ءِ دیم ءَ آزاتی ئے جُنز ءِ جنگولاں دھشت گرد نامینگ ءِ جُھد ءَ کنت۔ اے درگت ءَ اگاں ما بچاریں تا گُڑا سری لنکا ءِ ”لبریشن فرنٹ آف تامل ایلام” مئے دیم ءَ پدریں مثالے کہ دُنیا ءِ مُھکم تریں جُنز ھم وتی ردیانی روک کُتگیں آس ءَ وت سُتک ءُ پُر بوت۔۔
............................................................
منفی کرداں دُژمن نپ چست کنت۔
راجی سلاہ بندیں گل ماں ھر میدان ءَ دُژمن ءَ تاوان دیگ ءِ بُنیاد ءَ ٹھینگ بنت۔ فوجی حوالہ ءَ بگر تاں معاشی حوالہ ءَ۔۔۔۔فوجی بُنجل او انڈسٹری، ھر میدان ءَ کہ دُژمن وتی قبضہ ءِ برجم دارگ ءِ ھاترا نپ چست کنت۔ آ ادارھانی سرا اُرش کنگی اِنت۔ بلے اے وڑ ھوں نہ اِنت کہ کسے رھگیر ءُ مُزگیراں (مزدور) پہ اے واستہ بہ جنت کہ آ دُژمن قوم ءَ چہ سیادی دارنت۔ اگاں اے وڑ بوت گُڑا زوراک ءُ ایردست ءِ میان ءَ ھچ وڑیں فرق پش نہ کپیت۔ یا اسکول ٹیچراں بہ جنت کہ آ راج ءِ زھگانی تب ءُ نفسیات ءَ چہ قومی ربیت ءُ رھبنداں گردیننت ءُ قبضہ گیر ریاستی فکر ءُ مارشتاں زھگانی سرا مسلط کن اَنت۔( مرچی بلوچستان ءَ کم کم ءَ ھمے کِرد گندگ آیگ ءَ اِنت) اگاں چو بہ بیت تا گُڑا دُنیا ءِ راجی جُنزانی ٹوھیں ٹوھیں رھشون گوستگاں کہ آھاں ھمے قبضہ گیر ریاستی دربرجاھاں ونتگ ءُ دربُرتگ۔ چیاکہ نیشنلزم ءِ مارشت یک ھنچیں مارشتے کہ آ قوم ءِ ھر زھگ ءِ نفسیات ءُ مارشت ءَ گوں بندوکیں، اے مارشت بدل بیت نہ کنت۔ اگاں پہ راستی بچارے تا گُڑا دُژمن ءِ تعلیمی ادارہ ءِ تھا ھما زھگ ءِ نیشنلزم ءِ مارشت گیشتر ردوم زوریت۔ چیاکہ اودا زھگ ءَ ھمے مارشت بیت کہ آ آسراتی کہ دُژمن ءِ زھگ ءَ رسگ ءَ انت من ءَ چیا رسگ ءَ نہ اَنت۔ ھمدا زھگ ءَ احساس بیت کہ ادا گپے اَست۔ من غلام آں۔
دومی۔
زھگانی تھا ھمے فکر ءِ ردوم دیگ، آھانی ذھناں ھمے گپے نادینگ کہ دُژمن ءِ ادارھانی تھا وانگ ءَ چہ نیشنلزم ءِ مارشت ھتم بیت۔ زھگ قبضہ گیر ءِ منوگر جوڑ بیت۔ ھمے وڑیں گپ ما چہ بازیں نادانانی دپ ءَ اِش کُتگ۔ کہ قبضہ گیر ءِ ادارھانی تھا وانگ ءَ چہ مارا ھچ نپ نہ رسیت۔ باز وھد ءَ وانگ ءِ بائیکاٹ کنگ بیت۔ چکاساں بائیکاٹ کنگ بیت۔ پہ زھرشانی کلاس بند کنگ بنت۔ دُژمن وا دُژمن ایں۔۔۔۔ آ وا ھر وڑا تئی تعلیمی راہ ءُ درانی بند کنگ ءِ توجیل ءَ کنت۔ بلے من پہ زانت پر آئی ءَ اے در ءَ مہ بوجاں۔۔۔۔ آئی ءَ اے موہ ءَ مہ دیاں۔۔۔بلکیں ھمنچو کم تعلیمی آسراتی من ءَ قبضہ گیر ءَ پہ لاچاری داتگ، من چہ ھمے کمیں آسراتیاں گیش ءَ چہ گیش نپ چِست کنگ ءِ جُھد ءَ بہ کناں۔۔۔۔چیاکہ مئے ٹوھیں ٹوھیں رھشوناں ھمے قبضہ گیر ءِ دربرجاھانی تھا ونتگ ءُ تعلیم دربُرتگ۔۔۔۔ھمیش ءُ دگہ اَنچیں بازیں منفی کِرد ءُ ردیاں کہ پہ لاشعوری مئے دست ءَ سرزد بیئگ ءَ اَنت کہ پہ دُژمن ءَ سیت ءُ پہ ما تاواناں۔
.......................................................................
روایت پسندی ءُ ناتجربہ کاری تاوان دنت.
سوب مندیں راجی جُنزانی بُنکی رھبند جوانیں تکنیک ءُ علمی رھبندانی سرا ٹھینگ بنت۔ سیاسی کارندہ ءَ عملی کرد ءَ گوں ھور یک جوانیں ءُ مُھکمیں لیکہے ءِ بُنیاد ءَ آئی ءِ ذھن سازی کنگ کپیت۔ علم ءُ عقل ءَ ابیئد راجی روایتانی بُنیاد ءَ سیاسی کارندھے جزبھاں چست کنگ ءُ پہ نام مرگ ءِ شوق ءَ آئی ءِ تھا ودینگ،، او پہ اے رھبند ءِ سرا کہ ” ما چاکر ءِ اولادیں گوھرام ءِ دل ءِ بندیں ” آئی ءَ دُژمن ءِ مقابلہ ءَ اوشتگ ءِ سکین دیگ سکیں غیر سائنسی ءُ ھیالے ءُ دُژمن ءِ کار ءَ آسان کنگ ءِ برابریں۔ چوشیں منفی ھیال ءُ ناھودگیں لیکہ ما چہ شاعرانی شعراں اِش کُتگ ءُ چہ ناداناں در بُرتگ۔ ھر راج ءَ وتی بُنکی روایت سرگوز کنگی نہ اَنت۔ مارا الم وتی راجی روایتانی ھُنڈالاں سیراپ بیئگی اِنت۔ بلوچ قوم سکیں بھادر ءُ دلیریں راجی بیتگ ءُ استیں۔۔۔انچو گُشنت کہ بلوچ ءَ جنگ ءِ میدان ءَ پُشت پِر نہ کُتگ۔ بلے وھد ءُ جاورانی ھمراھی ءَ روایتانی پژدرا نوکیں روایت ردوم گرنت۔ چو نہ اِنت کہ زیکیں زیکیں بھادریں بلوچ ءَ ھر میدان ءَ جنگ کُتگ ءُ گوں کمیں کچے ءَ دُژمن شکست داتگ ،مرچی ھم ھما وڑ بہ بیت۔ راج ءِ ورناھاں ھمے نشوندھی دیگ کہ زیکیں بلوچ ءَ دھلی ءُ قندھار گِپتگاں شُما ھوں ھمایانی چُک ءُ نُماسگے۔۔۔ اڑے نادان؛ زیکیں بلوچ ءِ زھمے بیتگ ءُ دُژمن ءِ ھم زھمے ،بلوچ کوہ نورد ءُ تیار ءُ مُھکمیں راجی بیتگ۔ گُڑا الم جنگ ءَ کَٹیت ، بلے مرچی بلوچ سکیں ایردست ءُ بزگیں راجی جوڑ کنگ بیتگ۔ پدا دو مضبوط ءُ مُھکمیں زالمیں ریاستاں گوں دیم پہ دیم اِنت۔ مرچی ما گندگا اِنت کہ ماں بلوچستان ءَ شھید بیتگیں بلوچانی کچ چہ دُژمن ءِ مردماں دوسری گیش بوھان اِنت۔ پدا عام مردم ناں، بلکیں جوانیں ءُ قابلیں نودربر ءُ سیاسی کارندہ گیشتر شھید بیئگا اَنت، اے دُراہ روایت پسندی ءُ سیاسی نا پُختگی ءُ نا تجربہ کاری ءِ سوب ءَ بیئگا اَنت۔۔ اَنچیں سنگت کہ آھاں وتی بازارءِ مردم نہ زاننت کہ کُجا انت ءُ چے کنگ اَنت۔ بلے دُژمن چہ اورماڑہ ءَ چستے کنت ءُ شھید یے کنت۔۔۔اے ردے ایوک سیاسی کارندھے نہ اِنت۔ بلکیں ھما سینئریں سیاسی کارندہ ءُ رھشون ئیگ انت۔۔۔بلے اشانی گورا کسے گپ بہ جنت گُڑا بزاں شھیدانی توھین ءَ کنگ انت۔۔ ردیانی سرا ایراد گرگ غداری ءَ گوں شُمار بیت۔
مُلا فاضل گوشیت.....
مَردم دعوا ءَ بے درچ ءُ بے وار نہ کنت
آ نہ اِنت مردی کہ دوبارہ وار نہ کنت
یک برے کُستی ءَ نہ رؤت داں سار نہ کنت
آ چے مردے کہ جدواں لج دار نہ کنت
جنگ ءَ گوں جوریں دُژمناں دُمپار نہ کنت
ھوناں گوں وشبوئیں دُناں آتار نہ کنت
شکلیں واباں ماں دیدگاں اَنگار نہ کنت
Comments[ 0 ]
Post a Comment