گوشنت کہ جنگ ءِ تھا اولی مرگ راستی ءِ بیت۔ دروگ ءِ پُتینکانی تھا راستی ءِ چیر دیگ ءِ جُھد الم بیت۔ بلے ٹکی ءُ چاگردی تضاد ءُ چاگردی زانت ءِ درچ ءَ بچارے تا راستی چیر بیت نہ کنت۔ بلوچ وتگڑیں پاکستان ءِ ایردستیں راجانی تھا درساں چہ گیش زُلم زدگیں راجیں ۔ کہ ادا زلم ءُ زوراکی ، ناانصافی وتی آخری سیمسراں سر بیتگ۔ سیاسی باسکاں چیریں ایجنسی آوار جن اَنت ۔ آھانی وارث زھرشانی کن اَنت بلے آھانی گپ گوشدارگ نہ بنت۔ زبانان زوراکی ءِ کُبل جنگ بیتگ۔ ریاست ءَ راجی جُنز ءِ ایرجیگ کنگ ءَ ھر وڑیں رھبند کارمرز کُتگ۔ کُلیں مزنیں شھراں پیراملٹری ءِ سپاھی اوشتارینگ بیتگاں ، شھر فوجی بُنجلاں گوں بدل کنگ بیتگ اَنت، ھر دگ ءُ چاھراہ ءِ سرا بزگیں مھلوک پٹگ بنت ءُ آھانی شرپ لگتمال کنگ بیت۔ وھدیکہ دومی نیمگ ءَ ایشانی دیمگیری ھاترا مزاحمت بیت تا اے تچنت ءُ وتی ھونڈانی تھا ٹپ انت۔ ریاستی زوراکی، فوجی آپریشن ءُ آوار جنی ءِ سرجمیں توجیلاں بے سوب بیئگ ءَ پد نو ریاست ءَ راجی مزاحمتی جنز ءَ را وت ماں وتی جنگ ءُ بجنگانی نیمگ ءَ ترینگ ءِ نوکیں توجیلی بندات کُتگ۔ اے چوشکہ سیاستی کارندھانی کوشگ ءُ پدا آھانی راجی سلاہ بندیں گلانی نام ءَ دیگ ءِ بے سوبیں جُھد،،، مولا بخش دشتی ءَ بگر تاں سلام ایڈوکیٹ ءَ اے دُراہ آئی۔ ایس۔ آئی ءِ بلوچ راجی جُنز ءِ ھلاپ ءَ بد گُمانی پیدا کنگ ءِ توجیلاں کہ مئے بازیں دوست ھم پہ اے توجیلانی سرپد بیئگ ءَ نزانتکاراں ، بلکیں آ پہ لاشعوری اے رد انقلابی کرد ءِ پیلھی ءَ گوں ھوار کپتگاں۔ اگاں پہ راستی ما بچاریں تا بلوچ راجی جُنز ءِ بُنکی راھبند سوشلزم لیکہ ئے بُنیاد ءَ ایر کنگ بیتگ۔ بلوچ چاگرد ءِ تھا ھم اے سگ ءُ اوپار استیں کہ آ سیاسی اختلافانی بُنیاد ءَ اے ھدا سر نہ بیت کہ سیاسی اختلافانی بُنیاد ءَ دومی ءَ بہ جنت ءُ بہ کُشیت۔ سلام بلوچ ءِ گما آئی ءِ کسانکیں جنک ھم شھید بیت، پدا آئی۔ ایس۔ آئی ءِ ایجنٹ چہ کوئٹہ چاؤنی ءَ فون جن اَنت ءُ اے کوش ءَ دودا بلوچ ءِ نام ءَ زیراَنت۔ پدا بلوچی چینلے ابئید ءِ پٹ ءُ پول ءَ ھمے نیوز ءَ شنگ کنت۔ او دشتی جنگ بیت یک نوکیں گلے ءِ نام ءَ زیرگ بیت ۔بی۔ایل۔ ایف اول سرا اے کوش ءَ ایر جنت ، بلے پدا اے کوش یک انچیں دروشمے ءَ پہ ٹگی راجی جُنز ءِ سرا مشگ بیت ءُ پدا بلوچ سیاسی قیادت ءِ نادانی ءُ نہ زانتکارے ءَ یک انچیں درچے دیگ بیت کہ بلوچ راج ءِ تھا الم تاں مرچی ھم اے بد گمانی استیں دشتی بہ بیت یا نسیم یا آدگہ اے سرمچاراں کُشتگاں ۔وھدیکہ سرمچار ھر کارے بہ کناں آ ذمہ ءَ وتی سرا زوراں۔ نوں بلوچ راج ءَ پہ جوانی یک گپے سرا چار ءُ تپاس کنگی انت کہ آیا اے کرداں کئے کنگیں او ھمے سیمے دست کئیگ انت کہ اے سرجمیں کردانی منطقی درچاں راجی جُنز ءِ نیمگ ء ترینگ ءِ جُھد ءَ کنگ انت۔ بلوچ میڈیا ءِ غیر ذمہ داری تاں چنچو اے بد گُمانی ءِ ودی کنگ ءَ ھواریں ، بلوچ ندکار چیا راستیں گپ ءِ درنگازی ءَ نہ کناں،
..............................................................
”من وتی گومازاں گُریزاناں”
ردیں کار ھر وڑا رد گُشگ بیت۔ تُری ھر کسے بہ کنت۔ کسانیں مردمے ردی ءَ زاھر کنگ ءُ ٹوھیں مردمانی ردیاں چیر دیگ راجانی بدبھتی ءِ مستریں نشانی اِنت۔ راستی ءِ چیر دیگ ءُ وتی شر ءُ ھرابیں کردانی پلہ مرزی ھم راجاں سیاسی ءُ چاگردی تکاں تاوان بار کنت ، وتی ھر فیصلہ ءِ سرا چار ءُ تپاس نہ کنگ ءُ وتی ھر گپے سرا اوشتگ ءُ دگرانی گپانی گوش نہ دارگ ھم پہ راجانی سیاسی زند ءَ جوانیں ھبرے نہ اِنت۔ ھالتاک ءَ بانکیں گھار خواتین پینل ءِ رھشون بانک مھر جان ءِ ھالترانے شنگ بیتگ اَت کہ ” دژمن گوں وتی ھندی دلاراں ھوار بلوچ سیاسی چاگرد ءِ تھا بد گُمانے پیدا کنگ ءِ جُھدا اِنت” اے گپ سد در سد راستیں گپے، بلے دژمن ءَ ھمے بد گُمانے پیدا کنگ ءِ موہ کیا داتگ ؟ اے ذمہ ءَ کس وتی سرا زُرت نہ کنت۔ ھما کرد کہ قوم پروشی یے درچ ءَ کاینت کیا پہ نزانتکاری ءُ لاشعوری کُتگ انت؟ یک انچیں وھدی ءَ کہ دُژمن چو مستیں فیل ءَ بلوچستان ءِ ھلک ءُ میتگاں لگتمال کنان ءُ آس دیانیں ، اے وھد ءَ بی۔ این۔ ایم ءِ دو بھراں کنگ ءِ راہ کیا ھموار کُتگ ؟ مولا بخش ءُ حبیب جالب ءِ کوش ءَ پد کنفیوژن پیدا کنگ ءِ راہ کیا گیشینتگ ؟ راجی جُنز ءِ ڈائرکشن ءَ چہ بدیں دُژمن ءِ نیمگ ءَ پد گردینگ ءُ لھتے نیم زِندیں پارٹی آنی ھلاپ ءَ بس بیان بازی ءِ حدا محدود کنگ ءِ توجیل کیا کُتگ ؟ بی۔ آر۔ پی ءَ چہ بی۔ این۔ ایف ءَ در کنگ ءُ دُژمن ءَ بد گُمانی پیدا کنگ ءِ موہ کیا داتگ؟ اے بد گُمانی پیدا کنگ ءِ سرجمیں راہ ءُ رھبند منی ءُ تئی او مئے ٹوھیں رھشونانی دست ءَ گیشینگ بیتگاں، دُژمن وا الم موہ چست کنت۔ بلے راستی سک تھل ایں۔ ردیانی منگ ھم بلاھیں دلے لوٹیت۔ھر کسے وس ءُ واک ءَ ڈن انت۔ شھید غلام محمد ءِ جیل ءَ در آیگ ءَ رند من ءُ تو او ھمے راج ءَ آئی ءِ کردار ءِ سرا بد گُمانی پیدا کنگ ءِ جُھد کُتگ۔ یک ٹوھیں لیڈرے ءِ ردا کیا آئی ءِ مقابلہ ءَ اوشتگ ءِ سوڈگ کُتگ۔ دانکہ زانتکار گُشنت کہ راجی رھشونے ءِ کرد ءُ قابلیت بس لھتے مردمانی تھا پیدا بنت۔ بلے مارا لیڈرے ءِ شوق ءَ انچو کور کُتگ کہ ما وتگڑیں جمہوریت ءِ نام ءَ وتی پادان وت تپر جتگ۔ ( اول منی جند بہ بیت) دُژمن ءَ گیش چہ مئے وتی پیدا کُتگیں بدگُمانیاں نپ چست کُت سئے ٹوھیں لیڈر چہ ما پُلیت۔ اے کرد منی ءُ تئی دست ءَ سرزد بیتگاں۔ پدا دُژمن وا دُژمن ایں آ کُجام وڑی ءَ مئے سیاسی جنز ءَ را نزور کنگ لوٹیت۔ نو آسر ھمدا سر بیتگ کہ دُژمن کُجام وڑی ءَ پہ مئے نزور کنگ ءَ بلوچ سیاسی چاگرد ءِ تھا بد گُمانے پیدا کنگ ءِ جُھد ءَ اِنت ، او ما وتی ردیانی سرا چار ءُ تپاس کنگ ءُ آھانی منگ ءُ کشگ ءُ چگل دیگ ءَ ابئید وتی کُتگیں ردیانی سرا نشتگ ءُ آھانی جنازہ ءَ وانگا انت۔
.................................................................
قلم کاراں وتی زانت ءُ ھیال یے
بھا پہ دانگے بادام بستگ
ند(قلم) دُنیا ءِ گرانبھائیں سوغاتے، کہ انسان ءَ چہ پاکیں اللہ ءِ نیمگ ءَ رستگ۔ دُنیا ءِ کُلیں چیزاں پیش قلم جوڑ کنگ بیتگ۔ ند ءِ گُما دغا کنگ یا ایشی ءَ رد کارمرزگ ، قلم ءَ وتی ذاتی نپ یا نام کشگ ءِ واستہ کارمرز کنگ ءَ انسان دنیا ءِ تھا ھم نشان بیت او آخرت ءَ خدا ھم آ کس ءَ معاف نہ کنت کہ آئی ءَ قلم رد کارمرز کُتگ۔ رسول اللہ صلعم ءَ قلم ءِ گُما دغا کنوکانی سرا لعنت کُتگ۔ پمیشا ھرکسے اے فرض انت کہ آ شر ءَ شر ءُ ھراب ءَ را ھراب بو گُشیت۔ دومی قلم دُنیا ءِ مستریں طاقت ایں۔ ھمے قلم ءَ دُنیا ءِ ٹوھیں ٹوھیں بادشاھانی تھت چپی کُتگ اَنت۔ قلم زُلم ءِ ھلاپ ءَ آواز چست کنگ ءِ مستریں وسیلت ایں۔ قلم اگاں پہ مُخلصی ءُ راستی کارمرزگ بہ بیت تا گُڑا قلم ءِ طاقت دُنیا ءِ کُلیں طاقتاں چہ گیش انت۔ قلم ءِ گزب ءَ چہ دُنیا ءِ ھچ زالم ءُ زوراک رک اِت نہ کنت۔ ھمے قلم وھدے کہ کارل مارکس ءُ لینن ءِ دست ءَ پہ ایمانداری کارمرز بیت تا دُنیا ءِ مستریں سوشلسٹ آشوب ءَ آؤرت کنت۔ ھمے قلم اِنت کہ جوزمارتی ءِ دست ءَ کیوبن سلاہ بندیں آشوب ءِ فکری بُن ھشت ءَ ایر کنت۔ بنگلا دیش ءِ آجوئی جُنز بہ بیت یا فرانسیسی سوشلسٹ آشوب ٹیگور ءُ جان فال سارتر ءِ فکرانی پیداواراں۔ پدا قلم کار راجانی ھما حساس ءُ ماروکیں مردم بنت کہ آ وتی قلم ءِ وسیلہ ءَراجاں ءَ چہ کوھنیں ءُ روایتی تنداں بوجنت ءُ او راج ءَ یک مھکمیں قومی رھبندی ءِ درچ ءَ کارنت ءُ قوم ءَ یکجاہ ءُ تپاکی ءِ درس ءَ دینت ءُ بزاں قوم ءَ را وتگڑیں ٹَکی ءُ قبائلی رھبنداں چہ بوجگ ءُ آئی ءَ یک منظمیں قومیتے ءِ درچ ءَ آرگ ءِ ذمہ داری پہ راجی ندکار ءِ سرا فرض انت۔ ندکار دُژمن ءِ چالاں چہ قوم ءَ سرپد کنگ ءَ ابئید بلکیں راج ءِ رھشون ءِ ردیاں ھم ڈسیت۔ او گوں وتی منطق ءُ دلیلاں راہ ءَ ردیں رھشون ءِ قومی درچ ءَ آرگ ءِ جُھد ءَ کنت۔۔ آ ردی ءَ رد گوشیت ءُ شری ءِ پلہ مرزی ءَ کنت۔ بلے مئے ندکاراں پہ وت دگہ وڑیں رھبندی جوڑ کُتگ۔ آ وتی دلپسندیں رھشون ءِ شر ءُ ھراب ءِ پلہ مرزی ءَ کنت۔ آ وتی ذاتی کست ءُ کینگ ءَ یک انچیں سیاسی رنگے ءَ دیم ءَ کاریت ءُ وتی ناپسندیں مردم ءِ سرا ھمنچُک وتگڑ ءُ بے بُنیں بُھتام بندیت کہ کسانیں کسانیں اختلافاں یک انچیں کست ءُ کینگے رنگے دات کہ آ دومی ناپسندیں مردم ءَ قومی لڑا آیگ ءَ ابئید بلکیں گیشتر دُژمن ءِ سرپاں رؤگ ءُ ھوار بیئگ ءِ سکین رسیت۔ راجی قلم کار ءِ اے کرد قوم پروشی ءِ لاشعوری قِسمیں۔ بلے مجال نہ انت کہ یک مردمے ھمے واجہ ءِ اے کردا ایر بجنت ءُ بو گُشیت کہ واجہ چو نہ انت کہ تو کنگ ءَ ئے ۔ قلم ءَ پہ ذاتی نپانی ھاترا یا نام کارمرزگ انسان ءِ مستریں بد بھتی ایں۔ گُڑا بزاں آ مرد خُدا ءَ نواھیت، چیا کہ ھمے درباری ایں قلم کار ءَ پہ وت دگہ سلاھے ھم ایر کُتگ ۔بِزاں وتی اختلاف داروکانی ھاترا غداری یے سرٹیفیکیٹ ۔ اے وا انسان ءِ تبے کہ آئی ءِ گورا پسہ یے دیگ ءَ ھچ دلیل ءُ منطق مہ بیت گُڑا آ چو مُلا ءِ وڑا نندیت ءُ فتوٰی دات۔ او اگاں راستیں گپ ءَ کسے بو گُشے گُڑا دنیگہ اے راج ءِ تھا راجی ندکار پیدا نہ بیتگ۔ او اگاں استیں گُڑا آ لنککانی سرا ھساب بنت۔ او آھانی گپانی گوشداروک نیست۔ نو ھمے وت گلا ءُ وت ستاھیں ندکارانی ردیاں چہ دُژمن ءَ بلوچ چاگرد ءِ تھا بد گُمانے پیدا کنگ ءِ موہ رستگ۔ نو اے کُلیں مُخلص ءُ ایمانداریں ندکارانی فرض جوڑ بیت کہ آ اے بدیں نادُراھی ءِ گَرو دار ءِ ھاترا پہ بے ریائی دیم ءَ بیاینت ۔ آ دژمن ءِ بدیں کردانی پاشک کنگ ءَ دیم ءَ بیا اَنت۔ آ اے ھم بہ ڈس انت کہ دُژمن گیشتر راجی زند ءِ کُجام تکانی تھا بد گمانے پیدا کنگ ءِ جُھدءَ کنت۔ او دوست دروشمیں دُژمنانی شکل چون بیت۔ او اے گپ ءَ ھم مہ چاراں کہ آھانی وانوک یا گوشداروک کم اَنت۔ چیا کہ راستی ھما زھر ءُ کُچلیں کہ آئی ءِ ایر برگ سک گرانیں بلے نادُراھیانی برگ ءَ یک ءُ ٹک اِنت۔ دروگ سر زاھرءَ سک شیرکن ءُ ڈولداریں بلے راج ءَ چو رمیز ءِ وڑا تھا وران ءُ پروشان کنت ( روان اِنت)
(او ”من ءَ دُنیا گوشیت دیوانگ” ءِ سرھال ءَ شنگ بیوکیں سرجمیں گپ منی ذاتی لیکہ انت۔ او بلاگ ایڈمین ءِ تپاکی المی نہ اِنت۔ او بیت کنت آ اے سرھال ءِ آسر بیئگ ءَ پیسر منی جند ءَ چہ بلاگ ءَ بینڈ بہ کنت۔۔چیاکہ منی پرشتگیں بلوچی ءُ اُردو نبشتانک روزنامہ آساپ ءَ ابیئد بلوچستان ءِ دگہ ھچ اخبار ءَ چاپ نہ کُتگ اَنت۔)
ما لوٹ اِتگ کہ بام نوشتانک ءِ نام ءَ نوکیں تکے ھوار بہ کن اِیں بلے مارا دیربوتگ ءُ تو چَہ ما پیسر مار اِتگ کہ اے بنگپ ءِ سر ءَ نویسگ لوٹ اِیت ۔
ReplyDeleteما تئی پہ بلوچی زبان ءُ بام ھال ءَ گون ھدوناکی ءُ ھب ءِ منوگر اِیں ءُ مارا اے واک نیست کہ بہ گوش اِیں چی رد ءُ چی راست۔
اگاں ما راھبند ءِ ھبر ءَ بہ کن اِیں گڑا پدءَ ھم مارا نندگ ءُ ھمے سوڈگ کنگگی اِیں کہ پہ اے کار ءَ جوانتریں راہ ءُ راھبند کجام اَنت ۔
ما پہ ھمیشکا بام ھال ءِ لے آئوٹ ءَ بدل کنگ ءَ اِیں داں بام نوشتانک ءَجاہ بہ بیت ءُ ھال جوانتر گندگ بہ بنت ۔
پرشتگیں بلوچی : اے ھبر یک کچے ءَ راست اِنت کہ مئے گیشتر نوشتہ کار بلوچی بنرھبند ءَ کچ بچے ءَ ھم ارزش نہ دئے اَنت ءُ پد ءَ نوک باھند یک دومی ءِ گیگان ءُ چَہ یک دومی ءَ درور زوران وتی ردیاں بنرھبندی یا رواجی ڈسگ ءَ اَنت ۔ انچوش کہ اگاں من اے سرھال من بہ نویس اِت اِنت : '' من ءَ گشے دیوانگ '' ءِ بدل ءَ اگاں منی مراد پہ اے گشگ ءَ بوت اِنت کہ تو من ءَ گوش ئے دیوانگ گڑا من چوش نوشتگ اَت '' من ءَ گوش ئے دیوانگ '' اگاں مراد اے بوت اِنت کہ آ من ءَ گوش اِیت دیوانگ گڑا چوش نوشتگ اَت '' من ءَ گوش اِیت دیوانگ '' ۔۔۔۔۔۔۔اگاں من ءَ ھما سوت گوشگی اَت گڑا پہ من ءَ راہ ھمیش اَت کہ من ھما گال ءَ گوں بہ نویس اِت اِنت کہ لچہ کار نوشتگ بزاں : '' من ءَ مہ گوش دیوانگ '' ۔
بلے گپ منی نہ اِنت اے رنگ ءَ وَ مزنیں کواس ءُ زانتکار نوشتہ کن اَنت بلے راھبند پروشگ باید مہ بنت ءُ راھبند گوں نہ زانگ ءِ مارشت ءَ زانگ نہ بیت اے پہ دربر ءَ سکینکار بوت کنت بلے زانگ ءَ وانگ ءُ دربرگ لوٹ اِیت۔
سید ھاشمی ریفرنس کتابجاہ ءِ نیمگ ءَ چاپ بوتگیں '' بلوچی بنگیجی کورس '' ءِ دومی چاپ اولی چاپ ھچ درد نہ وارت ءُ ردیاں سر ریچ اِنت بلے دومی چاپ ھمے سیاھگ ءَ اِنت کہ ما آئی ءِ منوک اِیں ءُ پد ءَ بنرھبند ءِ ھم سرپد بوگ ءَ کمے کمک کنت ۔